logo

kurumsal hosting
05 Mayıs 2013

Lüks markaları gençler tercih ediyor

Gökhan Kara’nın haberi

Yapılan anket kapsamında otomobil satın alanlardan yüzde 25,7’sinin, satın aldığı modele internet reklamlarında görüp karar verdiği belirlendi. Katılanların yüzde 21’inin ise arkadaş tavsiyesi ile modeli belirlediği çıkan sonuçlar arasında yer alıyor. Katılımcıların yüzde 52.6’sı ‘kaç yıllık ehliyetiniz var’ sorusuna 11 yıl ve üzeri cevabı verirken, lüks markaları tercih edenlerin yüzde 69’unun 3-10 yıllık ehliyetinin olması dikkat çekti. Üstelik lüks tüketicilerin yüzde 24’ü de bekarlardan oluşuyor.

Çalışmaya katılanların yüzde 52’si taşıt kredisi kullanarak yeni otomobil alıyor ve yüzde 37’si mevcut otomobillerini takas ediyor.

Lüksü genç tercih ediyor

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER), GfK ile sektörün alım gücünü ve müşteri profillerini incelemek amacıyla gerçekleştirdiği Otomotiv Sektörü Araştırması’nın 2013 yılı ilk 4 ay sonuçları açıklandı. OYDER üyesi yetkili bayilerinden elde edilen 525 anket sonucunda 0 kilometre araç satın alan tüketicilerden yüzde 31’i satın alım kararında otomotiv markalarının düzenlediği kampanyaların etkili olduğunu belirtirken yüzde 23,4’ü ise gelirindeki artışın otomobil alımında önemli rol oynadığı söyledi.

Calderon kongreye gelecek

OYDER, 5’inci Otomotiv Kongresi’ni “Gelişim için Değişim” konsepti ile 22 Mayıs’ta gerçekleştirecek. Kongrede Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ve Meksika eski Devlet Başkanı Felipe Calderon konuşmacı olarak yer alacak. Calderon, yıllık 1 milyon otomotiv üretimi olan Meksika’da yaptığı çalışmalarla kısa sürede 3 milyonluk üretime ulaştırmasıyla tanınıyor.

Kaynak: haber7.com
Share
395 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

2+7 = ?