logo

kurumsal hosting
23 Mart 2012

Türkiye’nin en çılgın projesi

Yıldırım, Karadeniz ile Akdeniz’i buluşturacak 18 ana karayolu güzergahıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının tamamlandığını, toplam uzunluğu 11 bin 797 kilometre olacak proje tamamlandığında iller arası ulaşımın daha da kısalacağını söyledi.

Bakan Yıldırım, Samsun’dan Sarp Sınır Kapısı’na kadar uzanan 542 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu’nun bölgenin ticaret ve turizminin gelişmesinde önemli rol oynadığına işaret etti. Bakan Yıldırım, yolun Batı Karadeniz Sahil Yolu ile birleşerek ve yapılacak üçüncü boğaz geçişine bağlanarak dünyanın en önemli sahil yollarından biri olacağını vurguladı.

Karadeniz’in turizm ve ticaret potansiyelini harekete geçirmek için batıya doğru bağlantıları, yolları geliştirdiklerine ancak güneye doğru inen yollara ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Yıldırım, ”Uzun süredir üzerinde çalışılan ve bir taraftan da inşaatı devam eden Akdeniz ile Karadeniz’i birleştirecek 18 ana karayolu güzergahıyla ilgili yürütülen proje çalışmaları tamamlandı. Toplam uzunluğu 11 bin 797 kilometre olacak proje tamamlandığında iller arası ulaşım daha da kısalacak. Yeni yolların tamamlanmasıyla iller arasındaki ticaret de artacak” dedi.

Daha önce 12 olarak belirlenen güzergahın 18’e çıkarıldığını, böylece kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergahın toplam uzunluğunun 11 bin 797 kilometre olacağını anlatan Yıldırım, şunları söyledi:

”Bunun 10 bin 679 kilometresi duble yol, bin 118 kilometresi de tek yol olarak hizmete sunulacak. Yapılan çalışmalar sonucunda 7 bin 951 kilometrelik duble yol hattı tamamlandı. Bin 612 kilometrelik bölümde inşaat devam ediyor. Bin 116 kilometre için ise yeni duble yol ihalesine çıkılacak. Tek yolda da 560 kilometre tamamlandı. 255 kilometrenin inşaatı sürüyor. 303 kilometrede ise ihaleye çıkılacak. Böylece yolların toplam uzunluğu 11 bin 797 kilometreye ulaşacak.” Öncelik bölünmüş yollardan yana Bakan Yıldırım, önceliklerinin bölünmüş yollar olduğunu, bunda da 2 önemli hedefleri bulunduğunu dile getirerek, ilk olarak mevcut yolların kalitesini yükselteceklerini, ikinci hedeflerinin ise Akdeniz ile Karadeniz’i birbirine bağlayacak kuzey-güney koridorundaki yolları geliştirmek olduğunu kaydetti.

Bölünmüş yolların ticareti geliştirdiğini ve ekonomik katkı sağladığını ifade eden Yıldırım, şöyle devam etti:

”Karadeniz Sahil Yoluna bakınız, Karadeniz’in ticaretini ve turizmini geliştiriyor. Öte yandan yılda 550 milyon liralık bir ekonomik katkı sağlıyor. Bölünmüş yollardan sonra araçların kafa kafaya çarpışması neticesinde meydana gelen trafik kazaları ortadan kalkmış oldu. Yolları bölüyoruz, hayatları birleştiriyoruz. Yani bölünmüş yol demek daha az yakıt tüketimi, araçların yürüyen aksamlarında daha az hasar, daha az hava kirliliği, daha konforlu ulaşım, daha az trafik kazası, daha az ölüm demek. Bu nedenle bölünmüş yolları çok önemsiyoruz.”

Doğu Anadolu, Karadeniz’e yakınlaşacak Karadeniz’den Doğu Anadolu’ya açılan yolların üzerinde ”geçit vermez” dağların bulunduğuna dikkati çeken Bakan Yıldırım, şunları kaydetti: ”Hizmet yapmak istenilirse Zigana Dağı da Kaçkar Dağı da titreyerek yol vermek için sıraya dizilir. Karadeniz’den Doğu Anadolu’ya doğru yapılan yollarda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.

Trabzon-Gümüşhane-Kale Yolunun toplam uzunluğu 115 kilometredir. Yol üzerinde 13 adet tünel yapılacak. 12 adet tünel dahil olmak üzere yaklaşık 40 kilometrelik kısmı 2013 yılında bitirilecek. 13 kilometrelik Zigana tünelinin ise proje çalışmaları sürüyor. Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır-Mardin Yolu, kuzey-güney aksları projesinde yer alan ve Karadeniz’i GAP’a bağlayan önemli arterlerden biri olacak. Bu güzergah üzerinde çift tüp şeklinde 15 kilometre uzunluğunda dünyanın en uzun üçüncü tüneli, Türkiye’nin en uzun tüneli olacak. GAP’ta üretilenlerin, Erzurum-Rize üzerinden doğu bloku ülkelere ve Türk Cumhuriyetlerine ulaştırılması sağlanacak. Böylece Karadeniz’in ticareti de gelişmiş olacak.

Yine Trabzon-Aşkale yolundaki Kop Dağı Tüneli de çok önemli. 2014 yılında tamamlanması hedeflenen Kop Dağı Tüneli ile yol, 6,25 kilometre kısalmış olacak. Hopa-Borçka Yolu üzerindeki Cankurtaran geçidi de özellikle kışın geçit vermez bir hal alan, şoförlerin canını bezdiren bir yer. Cankurtaran Tüneli ile bu sıkıntı da ortadan kalkmış oluyor. Toplam uzunluğu 35 kilometre olan yolda 5 bin 228 metre uzunluğundaki Cankurtaran tüneli ile 2 kilometre bağlantı yolunun yapım çalışmalarına Eylül 2010’da başlanmıştı. Tünel ve bağlantı yollarının Mayıs 2013’de tamamlanması hedefleniyor.”

Share
197 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

1+6 = ?